L’aprenentatge cooperatiu a l’aula facilita el model d’escola inclusiva al treballar en equips reduïts d’alumnes, normalment heterogenis, utilitzant estructures que asseguren al màxim la participació entre iguals i potencien la interacció simultània entre ells, amb la finalitat de que tots els membres d’un equip aprenguin els continguts proposats, i a més a més, a treballar en equip.

L’escola ha treballat per configurar un eix vertebrador que defineix la implementació d’aquesta metodologia en totes les etapes. Amb ella es pretén cooperar per aprendre i aprendre a cooperar (programa CA/AC) i passa a considerar-se un contingut curricular més que els alumnes cal que aprenguin. La finalitat és tenir comunitats d’aprenentatge, perquè així s’aconseguirà que tot el món es senti valorat, que tant professors com alumnes participin de la tasca d’aprendre.

El programa CA/AC proposa una sèries de recursos didàctics per avançar cap a estructures d’aprenentatge, aquests s’inscriuen en tres àmbits:

– Actuacions de cohesió de grup, per aconseguir que els membres de l’equip prenguin consciència de grup i es converteixin cada cop més en una comunitat d’aprenentatge.

– Actuacions caracteritzades per la utilització del treball en equip com recurs per ensenyar, perquè ajudant-se els uns als altres aprendran millor els continguts escolars.

– Actuacions encaminades a ensenyar als alumnes, de forma explícita, a treballar en equip, a més a més d’utilitzar, de forma regular, aquesta forma d’organitzr l’activitat a l’aula.