ESO

L’etapa de l’ESO és la darrera de tot l’itinerari d’escolarització
obligatòria. Una etapa plena de reptes i amb un clar objectiu: contribuir
a la configuració de la personalitat de l’alumnat dins el context d’una
etapa madurativa complexa i canviant. Aquesta etapa pretén
aconseguir l’assoliment de les Competències Bàsiques per a qualsevol
sortida formativa posterior de l’alumne, ja sigui el Batxillerat en
qualsevol de les seves modalitats, un Cicle Formatiu o altres estudis
postobligatoris.
En aquests quatre cursos es concreten amb més intensitat alguns dels
trets definitoris del Perfil Competencial de Sortida de l’alumne de les
Escoles Salesianes tals com els que configuren una persona
Autònoma, Crítica, Compromesa, Oberta i Emprenedora.
Per dur a terme aquest procés, l’etapa de Secundària Obligatòria de la
nostra escola compta amb uns pilars que la defineixen:

• Innovació metodològica:

Projectes interdisciplinars: Franja horària de Treball per Projectes, en codocència (3 professors a l’aula) i posant en pràctica l’aprenentatge cooperatiu. Aquest tracta la distribució social de l’aula en petits grups de treball de 3-4 membres.
Programa 1×1, cada alumne disposa del seu ordinador personal.
Utilització de llibres i eines digitals.

• Tractament de les llengües:

2 hores setmanals de lectura a tots els cursos.
Projecte interdisciplinar que engloba la llengua catalana i la
castellana.

• Tractament de les llengües estrangeres:

Itinerari de francès com a segona llengua estrangera a partir de 1r d’ESO.
Auxiliar de conversa nadiu
1h setmanal de conversa en anglès en grup reduït amb l’auxiliar de conversa nadiu.
Programa de Batxillerat Dual Americà a partir de 2n d’ ESO
Ús de la llengua anglesa en matèries no lingüístiques.

• Seguiment tutorial individualitzat

2 hores setmanals de tutoria.
8 hores de recolzament a la inclusió educativa (2 docents a l’aula).

• Educació en Valors:

Itinerari d’Aprenentatge i Servei de 1r a 4t d’ESO on els alumnes exerceixen tasques de voluntariat dins la Comunitat Educativa i el Barri. Coneixen realitats en què s’impliquen i esdevenen agents socials transformadors alhora que adquireixen aprenentatges.
Reflexions durant el Bon Dia
Campanyes de Sensibilització
Sortides tutorials
Celebracions

A 4t d’ ESO els alumnes trien entre diversos itineraris en funció dels interessos formatius triats:

OPCIONS ITINERARIS OPTATIUS