Per educar cal anar més enllà. És necessari desenvolupar les capacitats cognitives del menor, però també les emocionals, les socials, les artístiques, les físiques o les espirituals. Unes habilitats que, malgrat que sembli que tenen ben poc a veure amb l’aprenentatge, estan íntimament relacionades amb un procés que busca convertir els infants d’avui en els adults pensants i compromesos de demà.

L’educació emocional i la interioritat són dos àmbits que fàcilment s’agafen de la mà per caminar juntes. Amb la primera s’ajuda a identificar, expressar i gestionar les emocions i sentiments i amb la segona, a unificar pensaments, sentiments i creences i fer-los persones més profundes i reflexives.

Com s’aconsegueix tot això? Treballant competències com l’atenció, la respiració, la visualització, la relaxació, la veu i la parla, la postura, els sentits, el moviment i l’energia. L’escola està portant a terme una programació verticalitzada des d’Infantil fins a Secundària d’activitats adients i pensades per cada etapa, de manera que el nen es vagi transformant amb un jove que es coneix a sí mateix i que respecte i empatitza amb el seu entorn.