Amb l’experiència de la robòtica com una optativa a l’ESO hem repensat el programa de robòtica al centre i s’inicia en el curs 2018-19 un camí des d’Infantil, que en el transcurs dels propers cursos pugui continuar en la resta d’etapes d’una manera més consolidada. L’aprenentatge amb robòtica educativa es considera multidisplicinar i pedagògic, ja que amb la construcció dels robots l’alumnat desenvolupa habilitats creatives i resolutives, pensament computacional i enginyeril, es fomenta el treball col·laboratiu i en equip i alhora es treballa des de diferents matèries o assignatures.
A Infantil, les Bee-boots permeten treballar diferents àrees reforçant la lateralitat, l’estructuració espacial, la seqüenciació d’ordres, la resolució de problemes, el treball en equip… És una manera divertida d’iniciar-se en la programació tecnològica i de robòtica.
Els nens /es programen els robots mitjançant 7 tecles que es troben a la part superior , per seqüenciar els seus moviments. El repte consisteix en fer arribar el robot fins a un determinat lloc, producte, animal, personatge, color… . Els nens /es han de calcular quantes passes endavant, endarrera, girs, haurà de fer la Bee-boot per arribar-hi. Després programen la seqüència i comenten el resultat respecte a la hipòtesi inicial.
Així es treballen aspectes com el treball en equip, el lideratge, l’aprenentatge a partir dels errors i l’emprendedoria.