Infantil
El segon Cicle de l’ Educació Infantil és una etapa que contribueix al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant un clima i entorn de confiança i proximitat, on se sentin acollits per créixer i aprendre des del primer moment.
Els infants, des de ben petits mostren unes capacitats pròpies com a persona única:
- Aprendre a ser i actuar de manera cada vegada més autònoma.
- Aprendre a pensar i comunicar.
- Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
- Aprendre a conviure i habitar el món.
Des dels Salesians de Sabadell ens fixem en aquestes capacitats i les aprofitem.
La nostra metodologia es caracteritza per:
El treball per projectes i per racons.
- L’ús de les TAC (PDI, ordinadors i tauletes amb aplicacions adaptades a l’ edat dels infants i al treball per àrees).
- Iniciació a l’anglès.
- Educació emocional i acompanyament que fonamenta el nostre estil salesià.
Afavorim l’ educació integral, respectant l’ evolució global de cada nen i nena. Fonamental el treball d’ hàbits i autonomia però, sobretot que siguin feliços i facin feliços als altres.
A Salesians de Sabadell, família i centre educatiu tenim un objectiu comú: col·laborar de forma activa en l’ educació dels nostres alumnes tot fent un seguiment acurat de cadascun d’ ells per descobrir i afavorir el desenvolupament de les seves capacitats.
“COM, QUÈ I QUI SOM?” “SOM ESCOLA, SOM FAMÍLIA!”
L’ Equip de mestres de l’ EI de Salesians de Sabadell donem especial importància a l’ Educació de les emocions. Treballem des del cor i en prevenció, creant un clima afectiu que permet a l’ infant a expressar-se tal i com és i, alhora, a respectar els altres i l’ entorn amb el que conviu.
Identificar allò que sent i ser capaç de posar-se en el lloc de l’ altre,… com a vivència quotidiana i significativa que afavoreixi el seu correcte creixement personal.
I, en definitiva,… acompanyar amb sentit a aquestes petites personetes felices que “se saben estimades” (Don Bosco).
“EL NOSTRE PROJECTE”
Des del curs 2016/2017 i fruit d’ una constant reflexió i reformulació de la nostra tasca educativa,… A l’ Etapa d’ Infantil treballem de forma gradual, per Projectes de treball elaborats pel propi Equip. Destinats especialment als nostres alumnes i a les seves famílies. En tots ells: l’ ALUMNE/A és el protagonista del seu propi procés d’ aprenentatge.
Amb ell treballem els següents objectius:
- Fomentar la relació família-escola, per tal de compartir el procés d’ ensenyament-aprenentatge dels nostres alumnes.
- Reforçar els vincles afectius amb la família.
- Potenciar l’ autoestima dels alumnes i la seguretat en ells mateixos.
- Millorar el desenvolupament personal de l’ alumne/a fomentant les seves capacitats i fer-ho d’ una forma personalitzada , sense limitar els aprenentatges dels nostres infants.
- Comprendre el món que els envolta i mostrar iniciativa i desenvolupar hàbits que els permeti créixer feliços.
- Explicar i compartir vivències i experiències entre els alumnes.
Així,… si els nens d’I3 anys viuen una aventura d’ aprenentatge que amb la mirada de Follets Enamorats i Valents els porta a conèixer l’ entorn que els envolta; els alumnes d’ I4 viatgen a l’ Antic Egipte i exploren l’ Amazones,…. Sense oblidar-nos dels més grans de l’ etapa: els alumnes d’I5 anys que escriuen i il·lustren el seu primer conte o descobreixen el Sistema Solar i el Pol Nord.
Cerquem junts, Família i Escola una forma atractiva i motivadora d’ interactuar… d’aprendre dia a dia d’ una forma diferent, variada i lúdica.