Infantil

El segon Cicle de l’ Educació  Infantil és una etapa que contribueix al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant un clima i entorn de confiança i proximitat, on se sentin acollits per créixer i aprendre des del primer moment.

Els infants, des de ben petits  mostren unes capacitats pròpies com a persona única:

  1. Aprendre a ser i actuar de manera cada vegada més autònoma.
  2. Aprendre a pensar i comunicar.
  3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
  4. Aprendre a conviure i habitar el món.

Des dels Salesians de Sabadell ens fixem en aquestes capacitats i les aprofitem.

La nostra metodologia es caracteritza per:

El treball per projectes i per racons.

  • L’ús de les TAC (PDI, ordinadors i tauletes amb aplicacions adaptades a l’ edat dels infants i al treball per àrees).
  • Iniciació a l’anglès.
  • Educació emocional i acompanyament que fonamenta el nostre estil salesià.

Afavorim l’ educació integral, respectant l’ evolució global de cada nen i nena. Fonamental el treball d’ hàbits i autonomia però, sobretot que siguin feliços i facin feliços als altres.

A Salesians de Sabadell, família i centre educatiu tenim un objectiu comú: col·laborar de forma activa en l’ educació dels nostres alumnes tot fent un seguiment acurat de cadascun d’ ells per descobrir i afavorir el desenvolupament de les seves capacitats.

 

“COM, QUÈ I QUI SOM?” “SOM ESCOLA, SOM FAMÍLIA!”

L’ Equip de mestres de l’ EI de Salesians de Sabadell donem especial importància a l’ Educació de les emocions. Treballem des del cor i en prevenció, creant un clima afectiu que permet a   l’ infant a expressar-se tal i com és i, alhora, a respectar els altres i l’ entorn amb el que conviu.

Identificar allò que sent i ser capaç de posar-se en el lloc de l’ altre,… com a vivència quotidiana i significativa que afavoreixi el seu correcte creixement personal.

I, en definitiva,… acompanyar amb sentit a aquestes  petites personetes felices que “se saben estimades” (Don Bosco).

“EL NOSTRE PROJECTE”

Des del curs 2016/2017 i fruit d’ una constant reflexió i reformulació de la nostra tasca educativa,… A l’ Etapa d’ Infantil treballem de forma gradual, per Projectes de treball elaborats pel propi Equip. Destinats especialment als nostres alumnes i a les seves famílies. En tots ells: l’ ALUMNE/A és el protagonista del seu propi procés  d’ aprenentatge.

Amb ell treballem els següents objectius:

  • Fomentar la relació família-escola, per tal de compartir el procés d’ ensenyament-aprenentatge dels nostres alumnes.
  • Reforçar els vincles afectius amb la família.
  • Potenciar l’ autoestima dels alumnes i la seguretat en ells mateixos.
  • Millorar el desenvolupament personal de l’ alumne/a fomentant les seves capacitats i fer-ho d’ una forma personalitzada , sense limitar els aprenentatges dels nostres infants.
  • Comprendre el món que els envolta i mostrar iniciativa i desenvolupar hàbits que els permeti créixer feliços.
  • Explicar i compartir vivències i experiències entre els alumnes.

Així,… si els nens d’I3 anys viuen una aventura d’ aprenentatge que amb la mirada de Follets Enamorats i Valents els porta a conèixer l’ entorn que els envolta; els alumnes d’ I4 viatgen a l’ Antic Egipte i exploren l’ Amazones,…. Sense oblidar-nos dels més grans de l’ etapa: els alumnes d’I5 anys que escriuen i il·lustren el seu primer conte o descobreixen el Sistema Solar i el Pol Nord.

Cerquem junts, Família i Escola una forma atractiva i motivadora d’ interactuar… d’aprendre dia a dia d’ una forma diferent, variada i lúdica.

Activitats Complementàries