Política de privacitat

En aquest lloc web, el centre educatiu recull dades personals en diferents espais del menú, com pots veure a l’apartat “Treballa amb nosaltres” i “Contacte”.

Tenim la possibilitat de conèixer el nombre de visites rebudes i inclòs l’activitat dels visitants a través d’estadístiques del nostre proveïdor d’internet. Però aclarim que les cookies que s’utilitzen no son destinades a recollir informació dels usuaris, ni registra les adreces IP d’accés. S’utilitzen cookies pròpies amb finalitat tècnica per permetre la navegació a través de la web i l’ús d’opcions i serveis.

Des d’aquesta web pot tenir accés a enllaços d’altres llocs web, les polítiques de privacitat dels quals son alienes a nosaltres. Serà vostè qui haurà de decidir si accepta la política de privacitat i de cookies d’aquests llocs.

Les dades que puguem recollir a través d’aquesta web es tractaran de forma confidencial i s’incorpora a les activitats de tractament del responsable.

¿Quién es el responsable del tratamiento?

Qui és el responsable del tractament?

Pot contactar amb nosaltres a través de diferents formularis disponibles a la web, en els què se li demanaran dades vinculades a la consulta realitzada.

Si contacta amb nosaltres a través del formulari «Contacte«, se sol·licitarà el seu nom i la seva adreça de correu i la consulta que ens realitzi en el cos del missatge.

Si el contacte es produeix a través de la secció «Treballa amb nosaltres«, obrirem una passarel·la amb la pàgina web d’INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, titular d’aquest col·legi. En aquesta pàgina web podrà triar el nostre centre o altres centres salesians en què vulgui que accedeixin a la seva candidatura. Les dades que es recolliran són de caràcter acadèmic, experiència professional, accions de voluntariat i coneixement de l’obra salesiana. Abans del formulari de recollida de dades et pots informar del tractament que de les teves dades es realitzarà.

Respecte a la teva navegació, el lloc web fa servir cookies que ens ofereixen hàbits i ús de navegació, però en cap cas facilita dades personals. L’anàlisi dels hàbits de navegació el fem servir per millorar el servei que oferim a la pàgina web.

L’activitat de tractament de dades audiovisuals que es pugui trobar en galeries o il·lustrant notícies i esdeveniments, correspon a participants en activitats lúdiques, formatives, esportives, educatives i pastorals organitzades pel centre educatiu o per altres centres educatius salesians, associacions, plataformes socials, fundacions, associació de mares i pares, parròquies i altres grups integrats en l’entitat titular INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, i que prèviament han informat als interessats del seu ús, difusió i cessió -en el seu cas- a aquest portal web.

Els alumnes del centre educatiu, tenen accés a recursos creats expressament per a ells a través del seu compte de correu corporatiu. Els docents accedeixen a la intranet identificant-se prèviament amb nom d’usuari i contrasenya. Les dades que es tracten en aquest cas són de caràcter identificatiu, acadèmic i laboral.

Amb quina finalitat es tracten les dades?

La recollida de dades a través dels formularis allotjats en aquesta pàgina web té com a finalitat la gestió de consultes dels interessats. Les imatges publicades tenen per finalitat il·lustrar esdeveniments i notícies.

Si la consulta es realitza a través del formulari «Contacte«, es tractarà la informació només amb la finalitat de gestionar la resposta i comunicació.

Si s’utilitza el servei «Treballa amb nosaltres«, podem utilitzar les dades per gestionar vacants de treball del nostre centre.

En cap cas es podrà utilitzar la informació de contacte per a l’enviament de promocions, butlletins, publicitat no sol·licitada.

Totes les imatges i vídeos publicats a la pàgina web permeten acompanyar i il·lustrar la difusió d’esdeveniments organitzats directament pel centre educatiu, sempre que aquest sigui corresponent amb els fins educatius, pastorals, socials, lúdics i esportius que el defineixen.

El web compta també amb enllaços a xarxes socials com Twitter, YouTube, Facebook i Instagram. La seva vinculació a la pàgina web es fa per promocionar altres fonts d’informació i coneixement del centre educatiu.

El tractament que es fa de la informació amb el personal docent i no docent que es recull a la intranet té per finalitat complir amb organització de tasques i compliment de fins educatius i vinculat a la seva funció docent.

Per quant de temps conservem les dades?

La conservació de les dades està vinculada a la finalitat per la qual es realitza la consulta o emplenament de formularis.

«Contacte» per correu electrònic no suposa que passi a formar part de cap registre o base de dades, per això, realitzada i atesa la consulta es cancel·larà l’adreça de correu. L’assumpte de la consulta es conservarà per raons estadístiques.

A l’apartat «Treballa amb nosaltres» la conservació de la informació és de 2 anys. Abans d’omplir el formulari de recollida de dades pots obtenir més informació.

Les dades d’accés d’alumnes i de personal docent i no docent es conservarà només durant el temps necessari per complir amb els fins per als quals es van recollir i determinar possibles responsabilitats o coexisteixin terminis legals per a la seva conservació.

Quina és la legitimació per al tractament de les seves dades?

La base legítima del tractament està basada en el consentiment que ens dones a l'acceptar la nostra política de privacitat i en l'interès legítim.

L’art. 6 del RGPD, en el seu apartat 1, recull diferents supòsits que legitimen el tractament de dades personals. Les dades que fem servir en aquest lloc web basen la legitimació en el consentiment, a l’acceptar la nostra política de privacitat. Quan emplenis un formulari en aquest lloc podràs accedir a la política de privacitat de el lloc. D’altra banda, la base legitimadora es troba en l’interès legítim per analitzar els usos de navegació dels usuaris a través de Google Analitycs.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Les dades que ens aporta no es cedeixen a tercers.

Quan accedeixes a el portal de «Treballa amb nosaltres» diposites unes dades que només seran accessibles als responsables de gestió de la INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, així com de les persones designades en aquest centre educatiu per a la selecció de personal i / o vacants de treball; per altra banda, també podran accedir les persones responsables en aquells altres centres que han estat marcats a l’efecte en l’esmentat formulari.

Aquest lloc web es gestiona a través de l’empresa DOSATIC.S.L, amb domicili social al C / Salesianos 3 A, 41008 Sevilla, que tindrà accés en qualitat d’encarregat de tractament per raó de manteniment de la web, i en cap cas per a una altra finalitat, quedant obligat a les responsabilitats recollides en la normativa per als encarregats del tractament.

Amb totes les entitats actuals, i futures amb les que mantinguem una prestació de serveis en les que se cedeixin i tractin dades personals signem un acord pel qual s’obliguen a complir amb la normativa europea de protecció de dades.

Aquest lloc web utilitza Google Analytics, que consisteix en un servei d’anàlisi web proveït per Google, [Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, EE. UU]. Google Analytics fa servir «cookies» que són arxius de text que s’instal·len en els ordinadors dels usuaris del lloc web, perquè puguem analitzar l’ús de el lloc. La informació que es recull en les «cookies» (inclosa la IP i l’adreça URL de les pàgines visitades) es transmeten a servidors als Estats Units, de manera que no emmagatzemem dades personals relacionats amb Google Analytics, i al nostre nom es generen estadístiques, avaluacions d’ús del lloc web que ajuden a millorar el servei que oferim en aquesta pàgina. Pot rebutjar l’ús de cookies seleccionant la configuració apropiada al seu navegador si bé, aquesta acció podria generar una funció incompleta d’aquest lloc web. Pot trobar més informació dels termes d’ús i la declaració de privacitat de Google a https://www.google.com/analytics/terms/gb.html.

Aquest lloc web inclou complements i widgets per a les següents xarxes socials:

Facebook i Instagram. L’adreça del responsable del tractament de dades per a residents de la Unió Europea és: Facebook Ireland Ltd 4 Grand Canal Square. Gran Canal Harbour. Dublín2, IRELAND. (Vegeu política de privacitat en https://www.facebook.com/about/privacy i per Instagram en https://es-la.facebook.com/help/instagram/155833707900388/)

Twitter. L’adreça del responsable del tractament de dades per a residents de la Unió Europea és: Twitter Internacional Company, one Cumberland Place, Fenian Street. Dublín 2, D02 AX07 IRELAND. (Vegeu política de privacitat en https://twitter.com/es/privacy)

YouTube, és prestat en la unió Europea per Google Ireland Limited amb domicili a Gordon House, Barrow Street, Dublín 4, IRELAND (Vegeu política de privacitat en https://policies.google.com/privacy)

Es recomana acudir a la política de privacitat d’aquestes xarxes socials ja que la interacció amb els seus complements està subjecta al que en aquestes polítiques es descriu.

Quins drets tinc?

Qualsevol persona té dret a obtenir informació sobre els tractaments que de les seves dades es duen a terme per aquesta entitat.

Com a usuari d’aquesta pàgina web tens dret a obtenir confirmació sobre si estem tractant les teves dades personals. Podràs accedir a les teves dades, així com sol·licitar la rectificació de les mateixes en cas que siguin inexactes.

També pots exercir el teu dret a suprimir dades quan aquests no siguin necessaris per als fins pels quals ens van ser facilitades.

Podràs, en determinades circumstàncies, sol·licitar la limitació del tractament de les teves dades, és a dir que suspenguem el seu tractament, en aquest cas únicament els conservarem per a l’exercici o la defensa de reclamacions.

Quan hi hagi motius fundats relacionats amb la teva situació personal podràs exercir el teu dret d’oposició.

D’altra banda també podràs sol·licitar la portabilitat de les teves dades a un altre responsable de tractament, el que farem, -sempre que la tècnica ho permeti- en un format estructurat, d’ús comú i fàcil lectura mecànica.

Recorda que tots els teus drets pots fer-ho dirigint-te al responsable del tractament en la direcció webmaster@salesianos.edu.

Pots contactar també per a l’exercici dels teus drets amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça protecciondatos@salesianos.edu adjuntant còpia del DNI i/o document que permeti la teva identificació.

Finalment recordar-te que l’exercici d’aquests drets és gratuït i que en qualsevol cas, si consideres que no s’ha atès adequadament o s’ha vulnerat la teva privacitat pots contactar amb l’Autoritat de Control a www.aepd.es.

Protecció de dades sobre el procés de matriculació

Salesians Sabadell

Qui és el responsable del tractament?

Quines dades tractem?

Les dades que recollim en el procés de matriculació s’agrupen en diferents categories:

  • Dades identificatives: es refereix a dades com el nom, cognoms, data de naixement, DNI, domicili, fotografia, nacionalitat.
  • Dades acadèmiques: curs, centre de procedència, nivell d’estudis, idioma, assignatures optatives.
  • Dades familiars: dades identificatives dels pares o tutors legals com el nom, cognoms, domicili, estat civil, nacionalitat. També es tracten dades d’altres membres de la unitat familiar i/o que conviuen amb l’alumne.
  • Dades econòmiques: dades de renda en el seu cas, dades bancàries.
  • Categories especials de dades: es refereix a alumnes amb necessitats educatives especials. Dades de salut. Situació d’acollida. També incloem dades sobre l’acceptació de l’ideari i del caràcter religiós de centre.

 

Quina finalitat té el tractament de les dades?

La finalitat principal de la recollida de dades, que conformen el registre d’activitat de tractament d’ALUMNES, és la gestió del procés de matriculació, i gestionar altres fins durant la permanència de l’alumne en el centre escolar. Per això, en aquest procés recollim dades necessàries per complir amb aquesta obligació i dades que seran utilitzades en altres finalitats identificades en la informació bàsica i que a continuació ampliem.

Per generar les avaluacions, l’expedient acadèmic de l’alumne i qualsevol altra documentació educativa com actes, informes o l’historial acadèmic entre d’altres, el personal docent i no docent, podrà accedir a les dades personals, per raó del seu treball. La informació estarà disponible tant a la secretaria com a l’eina de gestió educativa aprovada pel centre.

El responsable de recursos tecnològics de centre crearà a cada alumne un compte de correu corporatiu de domini terrassa.salesians.cat la política d’ús del qual serà lliurat als progenitors o tutors responsables de l’alumne. El docent, en desenvolupament del currículum de les assignatures que imparteix, podrà utilitzar l’adreça assignada a l’alumne per a l’alta i ús d’aplicacions educatives i entorns web. El docent ha de verificar que són aplicacions validades pel Delegat de Protecció de Dades per ser conformes al Reglament Europeu de Protecció de Dades Personals o que no posen en risc la informació personal de l’alumne.

Aquest centre utilitza una aplicació o eina de gestió docent a través d’un entorn informàtic. L’equip docent i no docent fa servir l’aplicació de gestió educativa per portar un seguiment i control de les avaluacions, generació de documents i informes, així com ser canal de comunicacions amb les famílies.

Les activitats escolars es complementen amb esdeveniments de caràcter pastoral, que donen identitat a la formació impartida, seguint les línies del seu ideari i satisfent amb això l’interès legítim de centre.

Totes dues activitats, escolars i pastorals, són part de la història d’aquest centre i seran objectiu de recollida gràfica, fotogràfica, vídeo o un altre suport audiovisual. Aquest material serà gestionat pels responsables de comunicació social del centre, per tal de crear, dotar i difondre continguts, notícies, arxius … en diferents suports: impresos, pàgina web, aplicacions, eina de gestió docent, xarxes socials institucionals de centre educatiu , i/o de la Congregació Salesiana com a titular principal.

El centre educatiu pot gestionar directament, per als seus alumnes, activitats extraescolars de caràcter lúdic, acadèmic i/o esportiu les dades personals de les quals seran d’índole identificativa i/o econòmica disponibles per l’administració de centre. També podrà gestionar activitats o serveis complementaris propis com a aula matinal, menjador, monitors de suport o auxiliars.

La realització d’activitats de serveis on un tercer sigui qui l’executi, comporta la necessitat de col·laborar i aportar dades de participants i/o altra informació específica de l’activitat extraescolar o del servei complementari, (per exemple, transport escolar, menjador, neteja, agències de viatge, reportatges fotogràfics …) Tot això es recull en un acord de prestació de servei amb clàusules reguladores i limitadores de l’accés a dades i on es regula també la gestió de cobraments.

L’administració de centre serà la que pot tractar les dades relatives a la gestió de cobraments de serveis autoritzats per l’administració educativa.

D’altra banda, les famílies, que així ho decideixin, voluntàriament podran realitzar, directament al centre, aportacions per al sosteniment o millora d’aquest i/o per al sosteniment de l’Obra salesiana a l’atenció a menors en risc i dificultat social.

Els progenitors i/o tutors legals han rebut l’ideari de centre escolar, això comporta conèixer i assumir que està en un centre d’identitat religiosa. Aquest ideari suposa que l’educació de l’alumne s’amplia i complementa amb activitats gestionades des de la dimensió pastoral, realitzant activitats com campanyes de sensibilització, campanyes de col·laboració o altres impulsades per la congregació salesiana a través del centre educatiu, o a través de les seves plataformes socials, grups associatius, i/o fundacions.

La gestió de programes d’intercanvi lingüístic suposa l’ús de dades personals dels alumnes participants per part del responsable de plurilingüisme del centre educatiu. Aquestes dades permeten gestionar la participació en aquests programes, i per a això, el centre aplica un ús proporcionat de dades, utilitzant només les dades imprescindibles i necessàries per a la seva tramitació.
Igualment, el centre educatiu promociona la formació en centres de treball o pràctiques en empreses, per a això gestionarà amb empreses col·laboradores la informació precisa i necessària per a la tramitació dels acords que vincula ambdues parts.

El centre contracta assegurances, bé de caràcter obligatori, bé de caràcter voluntari, i on les companyies asseguradores poden verificar que, -en cas necessari- l’assegurat té la condició d’alumne matriculat. D’altra banda, per a les pòlisses de viatges, només es tracten llistes amb les dades de nom, cognoms, DNI i data de naixement. En cas de sinistre d’urgència vital, el centre podrà utilitzar les dades de l’alumne per tramitar la seva immediata atenció sanitària.

Els pares i mares d’alumnes s’organitzen i s’agrupen voluntàriament en associacions conegudes com AMPAS. El centre col·laborarà en les activitats promogudes per aquesta entitat, únicament transmetent informació i recollint impresos generats per l’AMPA amb les dades d’alumnes associats.
La finalitat de participació en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables suposa col·laborar amb llistats, prèvia informació i autorització de les famílies, amb l’administració sanitària en les campanyes de vacunació o de campanyes d’alimentació o higiene encaminades a adquirir hàbits saludables.

El centre compta amb un sistema de càmeres amb fins de videovigilància d’instal·lacions i personal, les dades que aquí es tracten són les imatges gravades amb aquest fi.

Les dades es recullen per a les finalitats descrites, no es recullen per elaborar perfils dels interessats per agrupar-los en finalitats concretes.

 

Quina és la legitimació pel tractament de dades?

En el document d’informació bàsica de el procés de matriculació es recullen diferents finalitats. Aquestes tenen la seva licitud de tractament derivat dels diferents supòsits recollits en l’art. 6 de l’RGPD. La licitud es basa bé el a consentiment – participar en les activitats extraescolars; participar en activitats pastorals adequades a l’Ideari organitzades fora de l’horari escolar; utilització de les imatges de les activitats per a dotar continguts a la pàgina web i a les xarxes socials de centre i de la congregació; participar en campanyes de sensibilització i cooperació amb entitats i plataformes socials salesianes; contractar l’assegurança voluntària: participar d’activitats organitzades per l’AMPA; gestionar cobraments d’aportacions voluntàries o donatius; participar en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables-, bé en una relació contractual – gestió de cobraments d’activitats o serveis complementaris realitzats per tercers; acords amb empreses per a pràctiques en centres de treball, acords amb famílies d’intercanvi; gestionar altes de comptes de correu i aplicacions per educació-, bé per virtut de compliment d’una obligació legal – tramitar el procés de matriculació i la generació de documents de caràcter educatiu vinculats a la gestió escolar; assegurances obligatoris– o bé en virtut de l’interès públic – videovigilancia-, o l’interès legítim – utilització d’una eina de gestió educativa i participar d’activitats pastorals programades en l’entorn educatiu-.

En els casos on la legitimació està basada en el consentiment, l’interessat pot retirar aquest en qualsevol moment.

 

Quin és el temps de conservació de les dades?

Les dades es conservaran mentre es mantingui la condició d’alumne del centre. Posteriorment les dades a conservar seran exclusivament aquelles de contingut acadèmic. El centre conservarà aquelles altres dades que, per raó de caràcter històric o estadístic, tant en l’individual com en el col·lectiu, el centre consideri conservar en base a la legitimació de les seves pròpies activitats. En el cas de participació en activitats, campanyes o esdeveniments puntuals, la conservació s’estén al temps de durada d’aquesta activitat. Les dades també es conservaran durant el temps que sigui procedent atendre sol·licitud de supressió o per atendre períodes legals de conservació.

Les imatges de videovigilància es conservaran durant un mes, durant aquest termini estaran a disposició dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat o de l’Autoritat judicial. El termini es pot veure interromput per estar iniciat un procés d’investigació.

 

Qui són destinataris de les dades?

Les dades recollides en el procés de matriculació no es cedeixen a tercers, excepte consentiment que haurà de demanar-se expressament.
Aquest consentiment no serà necessari si la legitimació del tractament es basa en l’existència d’una obligació legal, en l’existència d’una relació contractual o per virtut de l’interès públic i/o de l’interès legítim del centre que, com a responsable del tractament, realitzi i sempre que no sigui contrari als drets i llibertats de l’interessat.

Així, l’administració educativa autonòmica rebrà la informació relativa a la matriculació i elements d’avaluació i seguiment que afectin a l’expedient acadèmic de l’interessat. Les entitats bancàries la informació relativa a la gestió de cobraments i pagaments d’activitats extraescolars o serveis complementaris ofertes pel centre o la gestió d’aportacions voluntàries per contribuir amb l’obra salesiana o amb millores del centre. Les asseguradores les dades relatives a la contractació de productes asseguradors que tinguin a l’alumne com a assegurat. El proveïdor de la plataforma de gestió educativa respecte de les dades necessàries per a la dotació de continguts i gestió de l’eina de gestió docent. Les empreses col·laboradores de pràctiques laborals i formació en centres de treball respecte d’aquelles dades identificatives dels alumnes participants. Les entitats i plataformes salesianes respecte de les dades necessàries per a la participació en activitats i campanyes d’educació, sensibilització i cooperació. L’Associació de Mares i Pares d’alumnes respecte de les dades dels que voluntàriament decideixen associar-se. Les imatges de videovigilància es destinen a aclarir fets que hagin de resoldre els Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat o de l’autoritat judicial.

 

Quins drets tinc davant el tractament de les meves dades?

Com interessat, vostè pot exercir els seus drets de forma gratuïta i rebre resposta en el termini d’un mes, amb caràcter general. Té dret a accedir a les seves dades, a rectificar-les o suprimir-les, a oposar-se al tractament o sol·licitar la seva limitació o portabilitat, a no ser objecte de decisions individuals automatitzades. Per a això haurà d’enviar la seva sol·licitud a l’adreça postal o de correu informada en la definició de responsable del tractament.

En cas que tingui dubtes sobre si el contingut de la resposta és o no adequat i proporcional, pot consultar directament amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça protecciondatos@salesianos.edu i, en tot cas, pot dirigir-se a l’Autoritat de control en matèria de protecció de dades www.aepd.es.